mandag 9. januar 2012

Jul i Brasil

Da var enda en jul omme, familien har forlatt Brasil og jeg har flyttet inn i en ny familie. Det å feirer jul i Brasil var veldig rart, men morsomt. Det var meget likt som i Norge, samtidig som det var nytt og spennende. Vi feriet sammen med min gamle vertsfamilie og deres familie. God mat, pakker under juletreet, varme og godt lag. I Curitiba viste jeg familien min stedet vi jobber, introduserte de for menneskene vi tilbringer tid med her nede og rundtur i byen. 25 desember dro vi til paradiset Florianopolis. Var ikke så heldig med været, men bare det å tilbringe tid med familien var deilig. Vi hadde noen dager på stranden, shopping, mat, mat, mat, båttur og mye kos. 


Tilbake til hverdagen:
Nå har jeg altså byttet vertsfamilie her i Curitiba. Jeg bor hos familien til en fra Hald, Gregory. De er fantastiske mennesker, og har tatt meg imot med åpne armer, vartet meg opp og jeg føler meg allerede hjemme. Det er litt rart å bli kjent og tilpasse seg en ny familie, men de gjør det veldig enkelt. Det er en mer typisk brasiliansk familie, så det er spennende å få oppleve hvordan enda en familie her lever.  


De neste månedene:
Vi har ikke så mange uker igjen i Curtiba. Om to uker skal vi ut å reise over en måned. Først til Peru deretter to steder sør i Brasil. Så skal vi ha noen uker i Curitiba, før vi drar 10 dager til Nord-øst. Det kommer til å bli noen spennenende måneder, og jeg tror det kommer til å gå utrolig fort. Så det er bare å nyte hver eneste dag! 



                 Grøt 23 desmber med mentor, Anettes vertsfamilie og familien Nordmoen
      

                                            Omvisning på stadioen til Coritiba

                  
                                     Familien min og min nye vertsfamilie


julaften med min gamle vertsfamilie


Botanisk hage


På tur i en av Curitibas flotte parker 


                                Ferieparadiset Floripa

1 kommentar: