mandag 24. oktober 2011

Sol, strand og innbrudd

Denne helgen bestemte familien min seg for å ta meg med på helgetur til en by jeg ikke husker navnet på, ca 3 timer fra Curitiba. Fordi Curitiba ligger 800 m.o.h, var det mye varmere der. Leiligheten ligger rett ved sjøen, og har i tillegg svømmebasseng på taket. Strendene er endelløse, og man kan bare gå og gå i for timer.  Det så ut til å bli en helt super helg, helt til Eder får en telefon. Det hadde vært innbrudd i huset, og han måtte tilbake med en gang. Klokken 4 på natten pakket han sakene og dro, mens vi andre skulle bli igjen til søndag. Lørdagen og søndagen gikk til soling og kos for vår del, og gode gåturer langs stranden. Da vi kom hjem måtte også vi sjekke om vi var blitt frastjålet noe. Det viste seg at de hadde vært inne på rommet mitt og åpnet skuffer og skap. Macen min lå på gulvet, så man kunne se den med en gang man åpnet døren, enda hadde de ikke tatt den! Det eneste de hadde stjålet fra meg var et par hvite joggesko (fine skol vel og merke), men det er helt utrolig at de ikke tok macen eller noe annet mer verdifult! Ellers hadde de stjålet en tv, en bag med klær, ipod og noen andre ting.

Det rare for meg, var at ingen i familien bærer noe form for nag. De synes synd på disse menneskene, og var bare glade ingen av oss var hjemme. For tre år siden ble familien min utsatt for det samme, men da med mor og far i hus. De hadde blitt bunnet og kneblet inne i et rom. En hadde siktet på dem med pistol, mens de to andre hadde røsket med seg ALT av verdi i huset. Så denne gangen var de bare takknemlige for at ingen var i huset. Veldig skummelt spør du meg, men som de sier: This is Brazil!

Her er noen bilder fra helgen:






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar