tirsdag 25. oktober 2011

Uhygienisk nordmann

I dag fikk host familien min sitt første "kultursjokk". I går kveld var jeg litt uheldig og kuttet meg, så jeg satte på et plaster. Når vi i dag satt ved bordet gir "søsteren" min meg et veldig rart blikk, før hun sier: Er det samme plasteret du tok på i går kveld? Litt forvirret svare jeg, ja?. Alle ble helt sjokert og visste ikke helt hva de skulle si. De satt og måpte som om jeg hadde gjort tidenes feil. Så forklarte de at for dem er det normalt å skifte plaster minst 4 ganger per dag. De ble helt satt ut, og kunne ikke forstå at jeg kunne bruke det samme en hel dag! For meg er det helt normalt, men må innrømme jeg følte meg ganske så urenslig der jeg satt. De så på meg som om jeg ikke hadde dusjet på en uke... Men nå vet jeg hvertfall at her i Brasil, må jeg bruke 4 plaster per dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar