tirsdag 4. oktober 2011

Goodbye Norway - Hello Brasil!

I morgen starter eventyret! Tiden er inne for å vende nesen mot Brasil og Curitiba. Vaksinene er i boks, koffertene er så og si pakket, krykkene står lignet opp, avskjedene gjort og flybillettene lagt frem. Så klar som jeg får blitt. Jeg møter Anette på Gardermoen i morgen, så flyr vi til Frankfurt - Sao Paulo - Curitiba. Vi har mye venting og lange flyturer foran oss, så det er bare å lade opp ipoden, legge frem bøker, dynge på med deodorant og smøre oss med tålmodighet. Forhåpentligvis vil det gå smertefritt med Anette ved min side.

Jeg går for tiden på krykker, så blir møtt med rullestol på alle flyplassene. Dette er et bilde vi har ledd mye av, og blir nok ikke mindre latterfult i morgen.
Med to jenter, en rullestol, 4 kofferter på 23 kg og 2 * håndbagasje på 12 kg. Spennende! I Curitiba blir vi møtt med et familiemedlem fra hver familie og kontaktpersonen (Matheus) vår i Brasil. Blir morsomt å treffe våre nye familier for det neste halvåret.
Jeg har ikke noen spesielle forventninger, annet enn at det kommer til å bli et utfordrende og spennende år. Treffe mennekser med en annen livssituasjon og et annet syn på livet, samt mange fantastiske folk.
Jeg kommer nok til å bli utfordret enormt på det personlige plan, med familie og kjæreste i Norge, men det får vell bare gå sin gang. Alt i alt, blir det nok en flott opplevelse!

Vi har fått en grov oversikt over våre oppgaver i Brasil, og snust litt på hva vi begir oss ut på. Det ser ut som det blir lange og innholdsrike dager, og forhåpentligvis blir vi kastet ut i det med en gang. På tross av mange blandede følelser, har reiseferien nådd toppen!

Så da er det bare å ønske meg god tur, og lykke til!

          
                                                           BRASIL -  Here I come!

                                         
                                                     Siste dag på Hald (Me and Anette)
                                            
                                  Goodbye Norway - see you in April

                  
                          

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar